رویدادها آرشیو خبر ها
افشای یك راز؛ بارتزالی از یووه دلخور است؟

افشای یك راز؛ بارتزالی از یووه دلخور است؟

 

بعد از اعلام لیست همكاران مائوریتسیو ساری و قرار نداشتن نام آندره‌ا بارتزالی كه پیش‌تر اعلام شده بود به احتمال فراوان یكی از اعضای كادر فنی تیم در فصل آینده خواهد بود، شایعاتی در خصوص دلخوری او از مدیران یووه در برخی از خبرها به چشم می‌خورد. با این حال مدافع سابق یوونتوس كه این روزها در منطقه كاورچانو واقع در شهر فلورانس مشغول گذراندن دوره مربیگری است، در مصاحبه‌ با رادیو TMW و همچنین گفتگویی كوتاه با شبكه تلویزیونی Sky Sport Italia، در خصوص احوالات و فعالیت‌های این روزهای خود و همچنین رابطه‌اش با بانوی‌پیر صحبت كرده است.

 

در اینجا همه چیز خوب است؛ آب و هوای عالی، جمع دوستان قدیمی و محیط كلاسی بسیار مطلوب. یك تجربه جدید كه حضور در آن برای ورود به عرصه مربیگری و تبدیل شدن به یك تكنیسین حرفه‌ای ضروری است. در واقع این كلاس در كنار كمك به رشد فنی و تاكتیكی، محك و ارزیابی خوبی برای من خواهد بود كه متوجه شوم اساساً توانایی مربیگری دارم یا نه.
پس از سالها حضور در میادین فكر كنم در بهترین زمانِ ممكن، تصمیم به بازنشستگی گرفتم. در حال حاضر نیز ترجیح می‌دهم در كنار استراحت و آرامش، به یادگیری و حضور در كلاس‌ها و دوره‌های مربیگری بپردازم. یك ماجراجویی جدید را آغاز كرده‌ام و با همان روحیه‌ای كه در دوران بازی‌ام داشتم سعی خواهم كرد در آن نیز موفق باشم.
در طول دوران فوتبالم زیر نظر مربیان مختلفی كار كردم. از آنها چیزهای زیادی یاد گرفتم و الهامات فراوانی بر شكل‌گیری نگاه فوتبالی من داشتند. اما هرگز نمی‌توانم بگویم فلسفه فوتبالی من دقیقاً شبیه یكی از آنها است؛ من تركیبی از همه آن‌چیزهایی هستم كه در دوران فوتبالم آموختم.
امیدوارم نسل جدید فوتبال ایتالیا بتواند یكبار دیگر باعث جهش فوتبال كشور شود. ما چاره‌ای جز تجدیدنظر در برخی از شیوه‌های اشتباه‌مان نداریم. باید با تمام وجود بخواهیم و تلاش كنیم تا آتزوری دوباره قوی‌ترین تیم اروپا شود. دوست دارم تیم ملی همیشه زیبا بازی كند اما در عین DNA دفاعی و ویژه‌‌اش را نیز از یاد نبرد.

 

 

متأسفانه بسیاری از بازیكنان در طول دوران حرفه‌ای‌شان نمی‌توانند به همه آن چیزهایی كه دوست دارند دست یابند. اما مهم این است كه از آنچه به دست آورده‌اید و آنچه انجام می‌دهید خوشحال باشید.
تحلیل و ارزیابی آنچه برای توتی و ده‌روسی پیش آمد به خصوص برای ما كه از بیرون به آن نگاه می‌كنیم در عین پیچیده بودن، دشوار است. راستش نمی‌توانم قضاوتی در این مورد انجام دهم.
ارتباط من نيز با یوونتوس یك رابطه فوق‌العاده است؛ همانطور كه در نهایت دوستی با یكدیگر وداع كردیم. دلیلی برای دلخوری وجود ندارد.

 

كسب 8 قهرمانی در سری A ایتالیا؛ 4 مقام نخست در كوپا ایتالیا، فتح 4 سوپركوپا ایتالیا به همراه دو نایب‌قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، عناوین كسب كرده آندره‌ا بارتزالی با یوونتوس است. او با تیم ملی ایتالیا نیز در سال 2006 قهرمان جام‌جهانی، مقام سوم المپیك 2004، نایب‌قهرمان جام‌ملت‌های اروپا در سال 2012 و نایب‌قهرمان جام كنفدراسیون‌ها در سال 2004 شد. بارتزالی همچنین 4 بار به عنوان یكی از بازیكنان تیم برتر رقابت‌های سری A، تیم منتخب یوفا در مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در سال 2015 و برنده جایزه «گائه‌تانو شیره‌ا» در سال 2017 شد (به بهترین بازیكن بالای 30 سال حاضر در رقابت‌های سری A اعطاء می‌شود.)

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: